Наукова школа «Креативні технології професійної підготовки майбутніх фахівців» була заснована її теперішнім керівником – доктором педагогічним наук, професором Лазарєвим Миколою Івановичем.
До складу наукової школи входять біля 70 науковців – педагогів з Української інженерно-педагогічної академії, Бердянського державного педагогічного університету, Національного технічного університету «Харківський політехнічний університет», Національного фармацевтичного університету, Харківської гуманітарно-педагогічної академії, Кременчуцького національного технічного університету, Хмельницького національного університету, Луцького технічного університету, які захистили докторські і кандидатські дисертації під керівництвом д.пед.н., професора Миколи Івановича Лазарєва або реалізували його наукові ідеї і плідно працюють в напрямку його наукової школи. Рік заснування – 2004.
Під науковим керівництвом професора М. І. Лазарєва захищено 5 докторських та 14 кандидатських дисертацій.
ПІБ | Тема дисертації | Рік захисту | |
Докторські дисертації | |||
1 | Тулашвілі
Юрій Йосипович |
«Теоретичні і методичні засади професійної комп’ютерної підготовки осіб з порушенням зору», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти | 2012 р. |
2 | Хоменко
Віталій Григорович |
«Теоретичні та методичні засади розроблення дуального змісту професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти | 2015 р.
|
3 | Рудевіч
Наталія Валентинівна |
«Система професійної підготовки майбутніх інженерів з автоматизації енергосистем», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти | 2018 р.
|
4 | Бардус
Ірина Олександрівна |
«Теоретичні та методичні засади контекстної фундаменталізації професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти | 2018 р. |
5 | Бєляєв
Сергій Борисович |
«Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів до розроблення та використання педагогічних технологій», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти | 2020 р.
|
Кандидатські дисертації | |||
6 | Солошич
Ірина Олександрівна |
«Методика формування екологічних знань у майбутніх інженерів-електромеханіків у процесі навчання спеціальних дисциплін», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) | 2006 р. |
7 | Герніченко
Іван Іванович |
«Формування фахових знань майбутніх інженерів-педагогів у процесі навчання будови автомобіля засобами рекурсивних моделей», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) | 2010 р. |
8 | Вельма
Світлана Володимирівна |
«Методика навчання майбутніх інженерів технологів інформаційних технологій керування та проектування», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) | 2010 р. |
9 | Божко
Наталья Василівна |
«Методика виробничого навчання майбутніх кравців у ПТНЗ засобами інтегрованих мікромодулів», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) | 2010 р. |
10 | Рубан
Наталія Павлівна |
«Методика креативного навчання майбутніх інженерів процесів і апаратів хімічних виробництв», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти | 2011 р. |
11 | Алілуйко
Сергій Миколайович |
«Методика навчання основ теорії технічних систем майбутніх інженерів-педагогів», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) | 2013 р. |
12 | Шерстньова Ірина Володимирівна | «Професійна підготовка майбутніх економістів засобами дидактичних системно-імітаційних ігор», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти | 2012 р. |
13 | Шматков
Даніїл Ігорович |
«Методика навчання неруйнівного контролю майбутніх інженерів-педагогів з використанням каузальних мереж», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук,. 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) | 2012 р. |
14 | Попов
Микола Вікторович |
«Методика інтегрованого навчання термодеформаційних процесів при зварюванні металів майбутніх інженерів зварювального виробництва» дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) | 2014 р. |
15 | Саркісова
Алла Володимирівна |
«Методика навчання будови та експлуатації пасажирських вагонів майбутніх провідників міжнародного сполучення» дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) | 2015 р. |
16 | Армейський
Олег Станіславович |
«Розвиток правової компетентності вчителів технологій у післядипломній педагогічній освіті» дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти | 2018 р.
|
17 | Харківський
Валерій Сергійович |
«Розвиток правової компетентності фахівців медичної галузі у післядипломній освіті», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти | 2019 р.
|
18 | Мосієнко
Ганна Миколаївна |
«Проєктування професійно орієнтованого змісту навчання електротехніки майбутніх інженерів машинобудівних спеціальностей на основі комплексних моделей», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) | 2021 р. |
19 | Харківська
Аріна Ігорівна |
«Розвиток комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в умовах магістратури»: доктор філософії, спеціальність: 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) | 2021 р. |
В межах наукової школи професор М. І. Лазарєв у період з 2004 р по теперішній час виконувалась 71 науково-дослідна робота, з них за рахунок держбюджету – 7 НДР обсягом 1 млн грн., госпдоговірних – 25 НДР обсягом близько 500 тис. грн., НДР другої половини дня – 39 робіт.
Наукова школа плідно співпрацює з науковими установами НАПН України, Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих, Інститутом психології ім. Г.С.Костюка, Інститутом професійно-технічної освіти (м. Київ) з проведення спільних наукових досліджень, підготовці наукових публікацій, підготовці кандидатських та докторських дисертацій.
Професор М. І. Лазарєв та доцент Н. П. Рубан є членами Академії міжнародного співробітництва з креативної педагогіки.
За роки існування наукової школи професора М. І. Лазарєва її науковцями підготовлено близько 40 монографій, 80 підручників і навчальних посібників, більше 500 наукових статей у зарубіжних та вітчизняних фахових виданнях, з них близько 20 наукових статей у виданнях Scopus та Web of Science.
Науковцями школи професора М. І. Лазарєва на теперішній час здійснюється підготовка близько 20 докторантів та аспірантів.