Наукова школа «Креативні технології професійної підготовки майбутніх фахівців»

Наукова школа «Креативні технології професійної підготовки майбутніх фахівців» була заснована її теперішнім керівником – доктором педагогічним наук, професором Лазарєвим Миколою Івановичем.

До складу наукової школи входять біля 70 науковців – педагогів з Української інженерно-педагогічної академії, Бердянського державного педагогічного університету, Національного технічного університету «Харківський політехнічний університет», Національного фармацевтичного університету, Харківської гуманітарно-педагогічної академії, Кременчуцького національного технічного університету, Хмельницького національного університету, Луцького технічного університету, які захистили докторські і кандидатські дисертації під керівництвом д.пед.н., професора Миколи Івановича Лазарєва або реалізували його наукові ідеї і плідно працюють в напрямку його наукової школи. Рік заснування – 2004.

Під науковим керівництвом професора М. І. Лазарєва захищено 5 докторських та 14 кандидатських дисертацій.

ПІБ Тема дисертації Рік захисту
Докторські  дисертації
1 Тулашвілі

Юрій Йосипович

«Теоретичні і методичні засади професійної комп’ютерної підготовки осіб з порушенням зору», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти 2012 р.
2 Хоменко

Віталій Григорович

«Теоретичні та методичні засади розроблення дуального змісту професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти 2015 р.

 

3 Рудевіч

Наталія Валентинівна

«Система професійної підготовки майбутніх інженерів з автоматизації енергосистем», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти 2018 р.

 

4 Бардус

Ірина Олександрівна

«Теоретичні та методичні засади контекстної фундаменталізації професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти 2018 р.
5 Бєляєв

Сергій Борисович

«Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів до розроблення та використання педагогічних технологій», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти 2020 р.

 

Кандидатські дисертації
6 Солошич

Ірина Олександрівна

«Методика формування екологічних знань у майбутніх інженерів-електромеханіків у процесі навчання спеціальних дисциплін», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) 2006 р.
7 Герніченко

Іван Іванович

«Формування фахових знань майбутніх інженерів-педагогів у процесі навчання будови автомобіля засобами рекурсивних моделей», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) 2010 р.
8 Вельма

Світлана Володимирівна

«Методика навчання майбутніх інженерів технологів інформаційних технологій керування та проектування», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) 2010 р.
9 Божко

Наталья Василівна

«Методика виробничого навчання майбутніх кравців у ПТНЗ засобами інтегрованих мікромодулів», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук,  13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) 2010 р.
10 Рубан

Наталія Павлівна

«Методика креативного навчання майбутніх інженерів процесів і апаратів хімічних виробництв», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти 2011 р.
11 Алілуйко

Сергій Миколайович

«Методика навчання основ теорії технічних систем майбутніх інженерів-педагогів», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) 2013 р.
12 Шерстньова Ірина Володимирівна «Професійна підготовка майбутніх економістів засобами дидактичних системно-імітаційних ігор», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти 2012 р.
13 Шматков

Даніїл Ігорович

«Методика навчання неруйнівного контролю майбутніх інженерів-педагогів з використанням каузальних мереж», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук,. 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) 2012 р.
14 Попов

Микола Вікторович

«Методика інтегрованого навчання термодеформаційних процесів при зварюванні металів майбутніх інженерів зварювального виробництва» дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) 2014 р.
15 Саркісова

Алла Володимирівна

«Методика навчання будови та експлуатації пасажирських вагонів майбутніх провідників міжнародного сполучення» дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) 2015 р.
16 Армейський

Олег Станіславович

«Розвиток правової компетентності вчителів технологій у післядипломній педагогічній освіті» дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти 2018 р.

 

17 Харківський

Валерій Сергійович

«Розвиток правової компетентності фахівців медичної галузі у післядипломній освіті», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти 2019 р.

 

18 Мосієнко

Ганна Миколаївна

«Проєктування професійно орієнтованого змісту навчання електротехніки майбутніх інженерів машинобудівних спеціальностей на основі комплексних моделей», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) 2021 р.
19 Харківська

Аріна Ігорівна

«Розвиток комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в умовах магістратури»: доктор філософії, спеціальність: 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) 2021 р.

В межах наукової школи професор М. І. Лазарєв у період з 2004 р по теперішній час виконувалась 71 науково-дослідна робота, з них  за рахунок держбюджету – 7 НДР обсягом 1 млн грн., госпдоговірних – 25 НДР обсягом близько 500 тис. грн., НДР другої половини дня – 39 робіт.

Наукова школа плідно співпрацює з науковими установами НАПН України, Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих, Інститутом психології ім. Г.С.Костюка, Інститутом професійно-технічної освіти (м. Київ) з проведення спільних наукових досліджень, підготовці наукових публікацій, підготовці кандидатських та докторських дисертацій.

Професор М. І. Лазарєв та доцент Н. П. Рубан є членами Академії міжнародного співробітництва з креативної педагогіки.

За роки існування наукової школи професора М. І. Лазарєва її науковцями підготовлено близько 40 монографій, 80 підручників і навчальних посібників, більше 500 наукових статей у зарубіжних та вітчизняних фахових виданнях, з них близько 20 наукових статей у виданнях Scopus та Web of Science.

Науковцями школи професора М. І. Лазарєва на теперішній час здійснюється підготовка близько 20 докторантів та аспірантів.